Chcesz być szybki? Popracuj nad biodrami!

Najszybszy, najbardziej zwinny i ruchliwy zawodnik to zdecydowanie ten, który jest zwykle w czołówce każdej drużyny. Zwłaszcza, jeśli chodzi o potyczki lacrosse’owe!

Fakt: Prędkość jest zabójcza!

Szybkość jest bronią!
Jak więc zostać jeszcze szybszym? Co powstrzymuje cię przed byciem najszybszym zawodnikiem w drużynie? Przecież pracujesz tak ciężko, a efektów jednak nie widać…

Odpowiedź może cię bardzo zdziwić.

Ograniczony zakres ruchów stawów biodrowych powstrzymuje cię przed byciem demonem prędkości.

TAK… ograniczony zakres ruchów bioder!
Kiedy starasz się szybko ruszyć z miejsca i przyjąć odpowiednią pozycję, największą pracę wykonują właśnie twoje biodra.

Przyjrzyj się najszybszym laxerom i zauważysz, jak podczas zmiany pozycji na boisku, pracują ich stawy biodrowe, pozwalając im na zmianę kierunku biegu w ułamku sekund. Przypatrz się, jak obracają biodra zawracając w kierunku piłki, czy walcząc o nią.

Ci sportowcy, mają niesamowity zakres ruchów stawów biodrowych. Jakiekolwiek blokady w tym rejonie mogą sprawić, że nie będą w stanie dać z siebie wszystkiego i osiągnąć wynik, który sobie założyli. Pamiętaj, mało który sport wymaga przemieszczania się po linii prostej – większość z nich wymaga nagłej zmiany kierunku, więc musisz być szybki w biegu w każdą stronę.

Tak więc, co możesz zrobić, aby od dzisiaj poprawić swoją pracę bioder? Poniższy zestaw pięciu ćwiczeń pomoże ci „otworzyć” twoje biodra i zwiększyć twój zakres ruchów. Zapraszamy do zapoznania się z materiałami filmowymi i wykorzystania ćwiczeń w domowym zapleczu.

1. Po 30 sekund na każdą stronę.

2. Po 30 sekund na każdą nogę

3. Po 30 sekund na każdą nogę

4. Po 30 sekund na każdą nogę

5. Po 30 sekund na każdą nogę

Jeśli będziesz wykonywać powyższe ćwiczenia KAŻDEGO dnia, możesz być pewien, iż poprawisz swoją szybkość, stając się niezwykle zwinnym i groźnym zawodnikiem. Nie zwlekaj, forma do sezonu nie zrobi się sama!

Źródło: laxallstars.com
Photo by ginn5j/CC Flickr.com