Jak wyróżnić się na zgrupowaniach do reprezentacji?

Chcąc pokonać konkurencję podczas zgrupowań do reprezentacji kraju, musisz najpierw dobrze przepracować okres między sezonami lub rundami. Regularnie wykonując trening techniczny, kondycyjny i siłowy, będziesz doskonale przygotowany do zmierzenia się z konkurentami i noszenia z dumą koszulki kadry.

1. Trening lacrosse’owy

Niezależnie od tego, czy pracujesz nad poprawą słabszej lub silniejszej ręki, podnoszenie umiejętności panowania nad kijem jest kluczowe. Kiedy tylko wiosna zapuka do drzwi, weź kolegę i pójdźcie porzucać do parku przez przynajmniej godzinę. Jeśli nikt nie ma akurat czasu, znajdź ściankę blisko domu i popracuj nad słabszą ręką.

Podawanie piłki jest podstawowym sposobem w lacrossie na przenoszenie akcji na boisku, więc nic dziwnego, iż na zgrupowaniach będzie to jeden z warunków do dostania się do kadry. Niezależnie od twojej pozycji na boisku, czas spędzony na podaniach nigdy nie będzie czasem zmarnowanym.

Trenowanie strzałów to zabawny i świetny sposób na przygotowanie się do sezonu. Jeśli tylko masz możliwość postrzelać trochę na bramkę, musisz nam uwierzyć, że w końcowym rozrachunku przełoży się to na więcej czasu spędzonego na boisku w czasie rozgrywek. Po chwili ze strzałami od ziemi, spróbuj przymierzyć w jeden z rogów bramki, poprawiając tym samym swoją celność.

W każdym zespole są zawodnicy, którzy zachowują swoje miejsce w składzie, gdyż mają „nosa do piłki”. Doskonale wiedzą, gdzie w danym momencie się znaleźć. Czas spędzony na treningu, zawsze będzie dobrze spędzonym czasem.

2. Trening siłowy

Od uderzeń w przeciwnika aż do strzałów na bramkę, siła jest bardzo ważna, jeśli chcesz odnieść sukces w lacrossie. Poświęcając swój czas na siłowni, możesz mieć pewność, że będziesz u szczytu formy, kiedy nadejdzie czas zgrupowania i wyborów do kadry.

Rozgrzewka przed treningiem siłowym jest bardzo ważna, gdyż podnosi temperaturę w górnych partiach ciała, co zapobiega kontuzjom.

Regularne powtórzenia konkretnych ćwiczeń nadać zupełnie nowy wymiar twoim boiskowym zmaganiom – na pewno zauważysz różnicę podczas bezpośrednich starć z przeciwnikiem.

Gracze lacrosse’a (zwłaszcza pomocnicy), którzy mają dobrze wyćwiczone dolne partie ciała są niezwykle cenni dla swoich drużyn. W najszybszej grze drużynowej na dwóch nogach, dobrze zbudowane partie dolne na pewno odegrają kluczową rolę.

Pamiętaj, żeby zawsze mieć odpowiedni czas na regenerację, gdyż bez tego, każdy trening będzie bezsensu.

3. Trening kondycyjny

Trening kondycyjny jest idealnym rozwiązaniem dla zawodników lacrosse’a, gdyż ma wpływ na całe ciało.

Mecze są toczone w szybkim tempie, więc bez dobrej kondycji, nie masz tutaj czego szukać, a wierz nam, trening kondycyjny nie zabiera dużo czasu. Poświęć 20-30 minut, a zauważysz ogromne różnice w pracy swoich mięśni.

Bez żadnych przerw w ćwiczeniach, ten rodzaj treningu poprawi także pracę serca, pomoże spalić zbędne kalorie i zwiększy twój metabolizm.

Dodatkowo, szybkie zmiany ćwiczeń zapobiegną rutynie na siłowni.

A ty, jak przygotujesz się do zgrupowań?

Źródło: blog.nylizards.com
Photo by Marek Stor/shutterlax.com