Popraw swoją koncentrację i stan umysłu

Uprawiając najszybszy sport drużynowy na dwóch nogach, potrzeba czegoś więcej niż tylko szybkich nóg do bycia dobrym lub wyróżniającym się zawodnikiem lacrosse’a. Wobec faktu, że sytuacja na boisku szybko się zmienia, ważne jest, aby zawsze myśleć o grze i być gotowym natychmiast zareagować na to, co przyniesie nam boisko.

Przedstawiamy wam pierwszy mały poradnik, który pomoże wam znaleźć odpowiednie psychiczne nastawienie podczas meczów i treningów lacrosse’a, doprowadzając was na sam szczyt. Łapcie trzy szybkie ćwiczenia, które możecie wprowadzić do swojej treningowej rutyny już dzisiaj!

Q&A

Kiedy rozciągasz się lub wykonujesz jakieś ćwiczenia, możesz śmiało zrobić Q&A. Jest to moment, kiedy zadajesz sobie pytanie na głos i natychmiast na nie odpowiadasz.

Na przykład: „Co kontroluję? Kontroluję siebie”, „Na czym się teraz skupiam? Skupiam się na poprawnym wykonaniu ćwiczenia.” lub „Jakie są moje cele na dzisiaj? Moje cele to stanie się silniejszym mentalnie.”

Powyższe ćwiczenie wpływa na zwiększenie skupienia i myślenie tylko o tym, co jest tu i teraz.

Pan sytuacji

Kiedy przechodzisz do konkretnego ćwiczenia lub zagrywki, odgrywającej sytuacje meczowe na treningu, śmiało możesz skorzystać z tego zestawu.

Kiedy już wykonasz dane powtórzenie, stań na sekundę z boku, zastanawiając się, jak wypadłeś i co możesz zrobić, żeby za chwilę lub kolejnym razem, wypaść jeszcze lepiej. Dokonaj szybkiej analizy swojego zachowania.

Wielka trójka

Kiedy stoisz na boisku lub za linią boczną, wykorzystaj 30 sekund na zrobienie tego ćwiczenia. Weź głęboki oddech i odpowiedz sobie w myślach na trzy pytania:
– Jaki jest mój największy atut na boisku?
– Co najbardziej lubię w tej grze?
– Jaki jest mój osobisty cel na to spotkanie?

Wprowadź powyższe rzeczy od dzisiaj i obserwuj, jak zmienia się twoje nastawienie i koncentracja. Powodzenia!

Źródło: LaxAllStars