Jak zbudować zabójczo dobrą defensywę?

Dobra defensywa w lacrossie miażdży rywali za pomocą bycia utalentowaną i przerażającą jednocześnie. Dzięki swojej niesamowitej postawie, zastraszają prawego, lewego oraz środkowego atakującego, radząc sobie świetnie także z pomocnikami.

Jednakże, jak sprawić, żeby nasi obrońcy tacy byli? Zerknijcie na poniższy tekst – powinien sporo wyjaśnić w tej kwestii.

1. Porady treningowe

Podczas gdy niektórzy zawodnicy urodzili się po prostu szybsi od innych, trening jest tym, co oddziela świetnych obrońców od reszty. Dla tych z najwyższej półki, sesje treningowe nie są tylko tymi, które odbywa się wspólnie z zespołem.

Praca nóg
Lacrosse nie jest nazywany najszybszym sportem drużynowym na dwóch nogach bez powodu. Praca nóg jest kluczowa dla sukcesu każdego obrońcy. Podczas meczu, odpowiednia praca nóg defensora jest tym, co powstrzymuje atakującego przed udanym dodgem.

Chcesz być lepszy? Spróbuj takich rzeczy jak drabinka, skakanka, wbieganie po schodach czy rozciąganie.

Szybkość i wytrzymałość
Obrońcy w laxie muszą być szybcy i wytrzymali jak nikt inny na boisku. Szybkość jest im potrzebna do tego, żeby mogli jako pierwsi zebrać groundballa czy wykonać udaną tranzycję, podczas gdy wytrzymałość jest kluczowa do odpierania ataków rywala pod koniec czwartej kwarty.

Trening defensora nie powinien ograniczać się tylko do długich biegów, ale także zawierać sprinty.

Odżywianie
Odpowiedni trening jest ważny, ale to tylko jedna ze składowych równania. To, jak zaprezentujesz się na boisku zależy także od tego, jak się odżywiasz.

  • Jedz porządne śniadania
  • Pamiętaj, że węglowodany zapewniają energię
  • Wystrzegaj się tłustych potraw
  • Nawadniaj się
  • Miej czas na przetrawienie posiłku

2. Pracuj nad podstawami

Obrona, której boją się napastnicy i pomocnicy rywala jest bardzo dobrze zaznajomiona z podstawowymi umiejętnościami gry w lacrosse’a. Od umiejętności posługiwania się kijem do współpracy w defensywie, wszystko to rozwijane jest poprzez wspólne treningi.

Podobnie jak na każdej innej pozycji, treningi na ściance zapewnią obrońcy więcej czasu na boisku. Ścianka jest podstawowym i efektywnym sposobem na poprawę swoich umiejętności pomiędzy treningami z drużyną. Dobrze także wpływa na poprawę koordynacji ręka-oko, co jest bardzo ważne przy checkowaniu przeciwnika.

Kiedy już obrońcy dość dobrze radzą sobie z długim kijem, należy ich zaznajomić z takimi rzeczami jak poke’i, lifty czy groundballe. Defensorzy, którzy w ogromnym zamieszaniu potrafią odnaleźć piłkę i uciec z nią na zielone są niezwykle cenni.

3. Podnoś swoje lacrosse’owe IQ

Najlepsi zawodnicy znaleźli się tak wysoko w swoich karierach ponieważ są także dobrymi studentami lacrosse’a. Od zasad po terminologię, uczą się wszystkiego, co związane z tym sportem.

  • Oglądaj mecze w Internecie
  • Zrozum zadania swojej pozycji
  • Czytaj zasady
  • Analizuj pojedynki, mecze i treningi

4. Zwiększ świadomość gry

W lacrossie, zawsze znajdzie się miejsce dla obrońcy, który potrafi dobrze ocenić sytuację i pokierować swoimi kolegami. Świadomość tego, co się dzieje na boisku jest niezwykle ważna, gdyż brak skupienia szybko można spowodować utratę bramki.

  • Popraw komunikację
  • Zawsze wiedz, gdzie jest piłka
  • Zawsze wiedz, gdzie jest osoba, którą kryjesz
  • Trzymaj swój kij na linii podania
  • Nigdy nie krzyżuj nóg
  • Walcz o każdego groundballa
  • Przewiduj kolejny ruch przeciwnika

5. Analizuj grę przeciwnika

W sportach drużynowych, przygotowanie jest dopiero połową sukcesu. Obrońcy w lacrossie osiągają najlepsze wyniki, kiedy zaczynają swój mecz na długo przed wejściem na boisko.

Zadaj sobie poniższe pytania:

  • Jaka jest lepsza ręka rywali?
  • Jakiej są postury?
  • Jak szybcy są?
  • Jakie są ich słabości?
  • Jakie są ich mocne strony?

Skupiając się na powyższych rzeczach, będziecie mieć pewność, że obrona w waszej druzynie bardzo szybko stanie się zaporą nie do przejścia, o której będą krążyć legendy.

Źródło: NY Lizards Blog
Photo by Marek Stor // Shutterlax.com